Tuesday, January 5, 2010

Resepi Bergambar Nasi Goreng Cina (Senang!)

The easiest Nasi Goreng beside nasi goreng planta.. hehe

Bahan-bahan:


Bawang besar dadu, carrot dadu, mushroom sliced (optional, kalau ade lg sedap)


Bawang putih cincang, daging (perencah ni, kalau ade udang n sotong lagi besh), telur


Lada hitam, Garam, Minyak


Nasi yg dh masak


Butter.. Xde pun takpe, but we all love buttery taste~


Peneman dan pengkritik setia of course..


Cara penyediaan:


Panas kan minyak, n kalau pakai butter masukkan sekali


Masukkan bwg besar+putih, tunggu skejap biar bawang lembut


Masuk carrot


Then masuk daging and mushroom


Buat perigi kat tengah2 letak nasi, gaul2 kan sekejap biar sekata


Buat perigi lagi.. Pecahkan telur kat tgh2..


Biar telur masak sikit sebelum gaul2 lagi


Yeay dah siap!

Mari makan!


Teka yang mana Papa, Mama, dan Awisy punya? :D

4 comments:

old friend said...

from the left,

mama, awisy and papa :P

PurPle said...

tengok nasi goreng yg dah siap, terus lapar! sdgkn rehat td dah mkn nasi, siap bertambah lg. rasa mcm nak terus drive balik, masak nasi goreng gak.

utk mnjwb soalan... ikut turutan dr kiri ke kanan, mama-awisy-papa. lain kali bg soalan susah sikit yek. :P

Mimi said...

hahaha..

old-fren..
sapekah gerangan anda? sila beritahu cepat :P

Purp..
Aku tgk balik pun jadi lapar! Susah betul azam diet nieh..
hahahaha.. mmg x aci laa kalau ko yg jawab, lenkali aku bg soalan lagi susah :P

bob said...

saya tertarik nk buat nasi goreng ni sbb "peneman dan pengkritik setia" awk sgt2 lah comel..thnks for the recipe..